[Scribus] Hello Scribus Users !

Le Tigre scribus
Thu May 10 00:44:52 CEST 2007

Olivier FAURAX a ?crit :
> Hello !
>
> I'm new on this list and I just begin to use Scribus to make A0 poster
> for my work (I do a PhD in informatics/microelectronics).
>
> I speak French, English and a bit Esperanto.
> I live at Gardanne (north of Marseilles, south of Aix-en-Provence).
>
> I use Scribus on Mandriva Linux 2007.0.
>
> My first question is : where can I describe my own colours ?
> I want to use a colour from the Tango Project (
> http://tango.freedesktop.org/Tango_Icon_Theme_Guidelines ) but they are
> provided as hex RGB values.
>
> Have a nice day
Salut Olivier,

bienvenue ici!

Si tu es sur KDE, tu as une petite applet de la barre de menu nomm?
applet, qui, lorsque tu cliques sur une couleur, te donne tout plein de
codes possibles pour une couleur, donc les valeurs RGB en d?cimal et en
h?xad?cimal.

Sinon, je dirais qu'un convertisseur hexa -> d?cimal ferait le boulot
(si c'est pour quelques couleurs seulement)

Rapha?l