[scribus] Scribus list settings

Gregory Pittman gpittman at iglou.com
Thu Feb 2 15:19:35 UTC 2023

On 2/2/23 06:07, Vincent Permaculture wrote:
> @ Thorsten: I understand your suggestion and know that. But... 1. I need too much time to think and write in english and 2. the fonctions and settings of Scribus on my PC are in french...
> Mir wäre einfacher auf deutsch zu schreiben als auf englisch! Tut mir leid.
>
> Anyway, I'll do my best. Mit freundlichen salutations,
> Vincent

Something to consider when posting is that you presumably want your questions to the list to reach the greatest number of list members, and I think that English is pretty clearly the dominant language of the list members. You might at least consider using Google translate to create a quick translation to English to supplement you message.

Something else to consider: Please don't keep adding to a previous message in a thread. Trim down the bulk to only what's needed for reference.

Greg

Quelque chose à considérer lors de la publication est que vous voulez probablement que vos questions à la liste atteignent le plus grand nombre de membres de la liste, et je pense que l'anglais est assez clairement la langue dominante des membres de la liste. Vous pourriez au moins envisager d'utiliser Google Translate pour créer une traduction rapide en anglais pour compléter votre message.

Quelque chose d'autre à considérer : S'il vous plaît, ne continuez pas à ajouter à un message précédent dans un fil de discussion. Réduisez le volume à ce qui est nécessaire pour référence.