[Scribus] ISBN-Code

Kurt Lhotzky kurt.lhotzky
Wed Oct 10 18:56:15 CEST 2007

Hi, Albrecht -

I had no problems with the code-generator when producing ISBN-barcodes.BTW - a very clever feature is the code generator's ability to generate 13-digit ISBNS!!!

 We work heree in the bookshop with a Manhattan hand-scanner. If you like, I can send you off-list some pdf-samples! I just know that you have problems when you try to "simulate" barcodes with barcode-fonts. That doesn't work (most of the cases).

Kind regards from Vienna,

Kurt

-------- directBOX Reply ---------------
From: albrecht.will at online.de
To  : scribus at nashi.altmuehlnet.de
Date: 10.10.2007 15:22:17

Hallo,

nach meiner Erfahrung hat der Code-Generator in Scribus zwar einen EAN-Code
erzeugt, es war aber nicht m?glich, den Code am Kassenscanner zu lesen.
Ersatzweise habe ich mit KBarcode den Code erzeugt. Das hatte aber den
gleichen Effekt (=0).
Beim optischen Vergleich (ohne Lupe und Messungen) schien der Code aus Scribus
oder KBarcode mit dem aus einem Warenwirtschaftsystem f?r den Buchhandel
erzeugten Code gleich zu sein. Nur konnte allein der letztere mit einem
Scanner erfa?t werden.

Gru?
Albrecht