[scribus] suomalaista tavutusta

Riku Leino tsoots at gmail.com
Mon Mar 30 07:08:55 CEST 2009

Terve,

> Mistä löytäisi tietoa suomenkielisen tavutuksen käytöstä?

Ei varmastikaan mistään. Jos englanti on hallussa, apua voi etsiä wikistä
osoitteessa http://wiki.scribus.net

> Tavutus
> kyllä toimii, mutta kun vihjeet täytyy tekstiä sijoittaessaan hyväksyä
> yksi kerrallaan.

Poista tavutusehdotukset käytöstä Scribuksen asetuksissa. Tiedosto>Asetukset.
Tämän saattaa joutua tekemään myös avoinna olevalle dokumentille erikseen
valikon kohdassa Tiedosto>Dokumentin ominaisuudet.

> Lisäksi mun tapauksessani Scribus näyttää käyvän
> dokumentin läpi kahteen kertaan. Pidemmän jutun kohdalla alkaa tökkiä.
> avusta kiitollisena Heikki

Pidemmät jutut tökkivät kyllä. Tämä on tunnettu ominaisuus. Työt kannattaa
jakaa 20-50 sivun osakokonaisuuksiin, jotka yhdistää vasta lopussa.