[Scribus] CMYK colours look totally wrong

Florence Gaillaguet florence.gaillaguet
Fri Feb 24 18:23:25 CET 2006

Hi,

I am working on a booklet in colours on scribus 1.3.2 for windows.
Everything goes well except one thing which annoyes me a little : the CMYK
colours are completely wrong on my screen. For instance, red appears blue,
green is purple, and so on. When I export into pdf everything is fine : red
is actually red.
Well, it isn't a big deal, because I choose the colour on a pantone, so I
know how they will look like, but I would like to fix it, if possible.

I suppose it has to do with the "colour management settings", because I
tried on another computer at work. On this computer, when colour management
isn't activated, everything is fine. But when it is activated, it does the
same thing than on my computer. But the two computers are not set the same
way, and I try to change the settings using different icc profiles, but it
doesn't change anything.
On my computer, activate or disactivate "colour management" don't change
anything : colours still look wrong.

I don't know if that's normal, but I find it really strange. I search on the
web, but I didn't find the explanation.

Does anybody know how to fix it ?

Thanks a lot.

[FR Bonjour,

Je travaille sur un livret en couleur avec scribus 132 sur Windows.
J'ai un probl?me avec les couleurs CMJN. Dans ma maquette, ces couleurs sont
compl?tement fausses, on dirait m?me qu'elles sont invers?es : par exemple,
le rouge appara?t bleu, le vert est violet etc. Quand j'exporte sous pdf,
les couleurs sont bien celles que j'ai choisi sur le pantone, donc pas de
panique, mais c'est pas tr?s pratique parce que je suis oblig?e d'exporter
en pdf pour voir mes modif avec un ordinateur qui souffre beaucoup.

Je pense que cela vient de la gestion des couleurs. J'ai fait des essais sur
un autre ordinateur au bureau : lorsque la gestion des couleurs est
d?sactiv?e, les couleurs cmjn s'affiche normalement. Si je l'active et que
je red?marre scribus : m?me r?sultat que d?crit plus haut. Les
configurations des deux ordinateurs sont diff?rentes et j'ai essay? de
changer les profils, mais sans succ?s. D'ailleurs sur mon ordinateur, le
fait d'activer ou de d?sactiver la gestion des couleurs ne changent rien au
probl?me.

Si quelqu'un a une id?e pour arranger ?a, merci d'avance.