[Scribus] What about "crops mark" ?

Serge Smeesters perso
Mon Nov 1 13:13:48 CET 2004

Hi,

Sorry for my bad english... (see french follow...)

What about "crops mark" ?

I've finished my A3 work( "une affiche" ) and configured Color Managment
to export PDF "for print"...

But printer ask me a largest document with "crops mark" ! He tell me
Quark Xpress "do it"...

In Scribus, when I've created my document, I've chose A3 exact
dimensions... And now, I should rebuild it in a " larger document and
place marks for the cropping ?..

En fran?ais :

Quoi ? propos de marques de coupe ?

J'ai termin? mon affiche A3 et configur? le gestionnaire de couleurs
pour exporter un PDF pour impression.

Mais l'imprimeur me demande un document plus grand avec de marques de
d?coupe ! Il me dit que Quark Xpress "le fait"...

Dans Scribus, lorsque j'ai cr?? mon document, j'ai choisi les dimensions
exacte de l'A3... Et maintenant, devrais-je donc refaire mon travail
dans un document plus grand et placer des marques de d?coupe ?

Serge.